Dzisiaj w sądeckim oddziale ZUS odbyło się oficjalne otwarcie Centrum Obsługi Telefonicznej. Podczas spotkania, Powiat Nowosądecki reprezentował starosta Marek Pławiak i wicestarosta Antoni Koszyk.
Dzięki powstaniu Centrum, ponad 50 nowych osób znalazło zatrudnienie po przejściu specjalistycznych szkoleń. COT to jeden z elementów zintegrowanej Platformy Usług Elektronicznych, czyli zestawu narzędzi pozwalających klientom na zdalny kontakt z ZUS.
- Gratuluję otwarcia w Nowym Sączu Centrum Obsługi Telefonicznej – mówił starosta nowosądecki Marek Pławiak. - To duży krok ułatwiający kontakt mieszkańców z ważną dla nich instytucją, jaką jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Jest to również element budowania pozytywnego wizerunku całej administracji publicznej. Szybka, fachowa i rzetelna obsługa daje mieszkańcom poczucie bezpieczeństwa i zaufania do organów Państwa. Pragnę podkreślić, że osobą, która oprócz dyrektora Krzysztofa Saczki zabiegała o to, aby COT pojawił się właśnie w Nowym Sączu był wiceminister Wiesław Janczyk. To on na szczeblu ministerialnym i w centrali ZUS przeprowadził wiele rozmów, aby sądecki oddział wzbogacił się o taką jednostkę. Bardzo dziękuję panu ministrowi za jego zaangażowanie. Wszystkim pracownikom Centrum Obsługi Telefonicznej życzę dobrego kontaktu z klientami, dużo zdrowia, cierpliwości i wyrozumiałości z niekiedy trudnymi rozmówcami.
- Zadaniem COT jest telefoniczna obsługa klientów, z wykorzystaniem usługi Skype, a także poprzez interakcję za pomocą emaila i czatu – mówił Krzysztof Saczka, dyrektor sądeckiego oddziału ZUS. - W ramach systemu obsługi telefonicznej usługa świadczona jest na dwóch płaszczyznach: całodobowej automatycznej informacji telefonicznej oraz w formie bezpośredniego kontaktu z konsultantami, we wszystkie dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7 do 18.
Do konsultanta można dzwonić m.in. w sprawie świadczeń emerytalno-rentowych i zasiłków, składek, rozliczeń czy rejestracji pracowników. Przedsiębiorcy i osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą dowiedzieć się szczegółów związanych z aplikacją płatnik i e-płatnik.
Konsultanci dostępni są pod numerem telefonu 22 560 16 00. Z COT można skontaktować się bezpłatnie poprzez komunikator Skype, napisać wiadomość mailową na adres cot@zus.pl lub porozmawiać na czacie z konsultantem (na stronie internetowej www.zus.pl).
- To pierwsze w województwie małopolskim Centrum Obsługi Telefonicznej – dodał dyrektor Krzysztof Saczka. - COT przy nowosądeckim oddziale ZUS jest szóstym Centrum operacyjnym dla klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z całej Polski. Uruchomienie tej jednostki jest odpowiedzią na oczekiwania klientów.
COT działał do tej pory w Mińsku Mazowieckim, Węgrowie, Miastku, Grudziądzu i od niedawna w Jaśle. Wybór Nowego Sącza to kontynuacja polityki ZUS, by Centra lokować w mniejszych miastach, tak aby wesprzeć lokalny rynek pracy.
W dzisiejszym spotkaniu wzięli udział m.in.: Marcin Zieleniecki – wiceminister w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej i jednocześnie przewodniczący Rady Nadzorczej ZUS, Wiesław Janczyk – wiceminister finansów, prof. dr hab. Gertruda Uścińska – prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Dorota Bieniasz - członek Zarządu ZUS, Tadeusz Kliś - zastępca przewodniczącego Rady Nadzorczej ZUS. Byli również parlamentarzyści: Barbara Bartuś, Andrzej Czerwiński i senator Stanisław Kogut. Nie zabrakło starosty nowosądeckiego Marka Pławiaka, wicestarosty Antoniego Koszyka oraz zastępcy prezydenta Nowego Sącza Wojciecha Piecha.
Nowe miejsce pracy poświęcił proboszcz parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Nowym Sączu ojciec Stanisław Jopek.
(olsz)
Fot. Maria Olszowska